Belépés
zgfumag.blog.xfree.hu
Ha azért nézel , mert ez a munkád, jó munkát kívánok! GYÁVA NÉPNEK NINCS HAZÁJA! Minden nemzetnek olyan kormánya van aminöt érdemel. Ha valami... Zámbori Gusztáv
1957.12.05
Offline
Profil képem!
Linktáram, Blogom, Képtáram, Videótáram, Ismerőseim, Fecsegj
A Gyurcsány értékelés
  2008-03-05 20:20:22, szerda
 
  Dr. Freund Tamás akadémikus, orvosprofesszor: A Gyurcsány értékelés
ellenpontjai.

Tamas F. Freund, Ph.D., D.Sc.
Director
Institute of Experimental Medicine
Hungarian Academy of Sciences
Budapest

A politikai helyzet elemzése - hogy mindenki tisztán lásson a 2008. február
18-i Gyurcsány értékelés ellenpontjaként.

A 2007 év az 1989-es politikai változások óta a leghosszabb év volt.
A 2007-es év 2006. szeptember 17-én kezdodött és valószínusíthetoen
valamikor
2008 március 9-én fejezodik be a népszavazással.
Ez a hosszú esztendo változatos, fordulatos év volt.
A politikai paletta átrendezodése helyett politikai pótcselekvések sokaságát
hozta.
Egy nagyon fontos momentum köré koncentrálódott minden:
a Gyurcsányi hatalmi gyakorlási rendszer egy majdnem diktatúra teljes
kiépítése köré.

A Gyurcsány rezsim rendszerének kiépítése

Gyurcsány Ferenc a 2007-es évben kiépítette és megszilárdította a hatalmát
az MSZP-n belül.
A politikai csatározások során folyamatos hatalom- és erokoncentrációt
hajtott végre,
a saját családi kapcsolati tokéjét és üzleti partnereit bejuttatta az állami
irányításba.
Az MSZP-t ez alatt az idoszak alatt sikerült betagozni a hálózati
rendszerbe.
Az MSZP vezetoi által korábban eltartott vállalkozások a gyucsányi network
hálózati rendszerétol kapják
már a megrendeléseket.
Ehhez a körhöz csatlakoztak a helyi szocialista hálózat közepes forgalmú
vállalkozásai.
Ezzel egy olyan átfogó gazdasági-politikai hálózat jött létre, amely
alkalmas a pártfinanszírozás
egy kézben való koncentrálására.
Ennek egyik látványos eleme - leleplezodése - volt a Zuschlag-ügy és a
helyzet komolyságát
Karsai dühös nyilatkozata mutatja.

A politikai struktúra meghatározása:

a Gyurcsány-rezsim a média megjelenések által érzékelheto és gazdasági
eszközökkel kontrolált
politikai irányítási módszer.
Lényegét tekintve az állam túlzott újraelosztó szerepének fölismerését
kihasználó forrás,
kontrollon, egyszemélyi döntésen alapuló politikai rendszer.

Történelmi példákat tekintve talán a Juan Domingo Peron által kiépített
félfasiszta neoliberális
kvázi diktatúrához hasonlítható.

A példa annál is inkább megáll, mivel Peron szociáldemokratának tartotta
magát.
"Bár Perón szimpatizált az olasz fasizmussal, o maga nem hozott létre
klasszikus értelemben
vett totális diktatúrát.
A fasiszta modell egyes elemeit akarta alkalmazni Argentínában, mert azokban
a megkésett
tokés fejlodés felgyorsításának biztosítékait látta.
Ennek része volt a jobboldali szociális-gondoskodó állam megteremtése is."
Késobbiekben ezt a szociális gondoskodáson keresztüli szavazat vásárlás,
majd a második ciklusában a "gondoskodó államot" számolta fel.

A Gyurcsány-rezsim politikai viselkedése sokban hasonlít a félfasiszta
államszervezéshez.
A termelo komplexumok magántulajdonúak, de termelésük nyereségességét az
állami támogatás biztosítja.
A társadalmi pénzek magáncégek beruházásaiban kerülnek befektetésre,
lehetoség szerint külföldön, ahol a társadalmi ellenorzés ezt nem éri utol.
A nagy cégek felügyelo bizottsági posztokat biztosítanak a Gyurcsány-network
tagjainak,
akik a pozíció halmozásával biztosítják a szolgáltatások és a huség
ellenorzését.

A Gyurcsány rezsim gazdaságpolitikája

A Gyurcsány-gazdaságpolitika nagyban hasonlít a Peron-féle politikára, azzal
a különbséggel,
hogy amíg a peronizmusban az államosított vállalatokat adták ki "hubérbe",
addig a Gyurcsány-hálózat valódi magántulajdonba veszi az állami eszközöket.
A különbségek azonban itt ki is merülnek.
Argentína vidéki lakosságának elszegényedését a peroni gazdaságpolitika
okozta.
Az IMF által preferált pénzek egy lépésben kerültek a Peront támogatók
kezébe.
A Gyurcsány-hálózat tagjai az EU forrásokkal és az állami kölcsönök
elégetésével építették
le a prosperáló gazdaságot.
A Magyarországon folyó gazdaságpolitika három alapelvbol áll:
(1) szélesíteni a kiszolgáltatott elszegényedett népréteget, akik az állami
újraelosztástól függenek;
(2) a rétegek egymással versenyeztetése a folyamatosan, szándékosan
csökkeno, csökkentett forrásokért;
(3) egy önfinanszírozó szuk elit létrehozása, amely korlátlanul rendelkezik
az állami fo bevételi források szétosztása felett.

A kiszolgáltatott rétegek folyamatos szélesítése tisztán gazdasági
eszközökkel történik.
A folyamatosan növekvo költségteher és a csökkeno vásárló értéku bérek
létrehozták a kiszolgáltatott
alsó-középosztályt.
Az alsó- középosztálybeliek és a szegény rétegek egymással versengenek az
ágazati béralkukban
a központi támogatásokért, ezek a jelenségek a jelenlegi struktúrában akár
munkahely
szerint is meghatározhatóak.

A pénzek - források - elosztása magáncégeken keresztül történik.

Ezek a cégek elképeszto vagyonok felett diszponálnak:
az állami bevételek újraelosztása pályázati rendszeren illetve
közbeszerzésen keresztül történik,
ahol a bonyolítók 12%-os fix profittal dolgoznak és a cégek,
amelyek a fejlesztési munkákat elvégzik, a számlázáskor 100%-os profitot
érvényesítenek.

A mozgásterek szukítése

Ellentétben a demokrácia politikai felfogásával, a Gyurcsány-rezsim a minden
értelemben vett
választások korlátozására épül.
Gyurcsány Ferenc hatalommegtartási módszerének egyik legfontosabb eszköze a
mozgásterek szukítése.
A rezsim mindenki, minden értelembe vett mozgásterét szukíti.

Ez négy elem köré csoportosítható:
(1) támogatói;
(2) ellenzék;
(3) önkormányzatok;
(4) civil társadalom.

Gyurcsány Ferenc az MSZP mozgásterét a minimálisra csökkentette.
Az MSZP-n belüli mozgolódásokat a források ellenorzése alá vonásával -
koalíciós egyezteto tanács, kormánytanács (a tulajdonképpeni kormányzó
tanács)
- sikerült megfojtani 2007 augusztusában.
A december körül kialakuló elégedetlenséget a források elzárásával való
fenyegetéssel való
folyamatos zsarolás és a túl jó idoben és jókor történt MSZP politikusok
ellen elkövetett
merényletkísérletek együttesen kezelték.
Ennek látható jele volt a Hiller István elleni merényletkísérlet,
o Szilivel tárgyalt egy lehetséges új MSZP vezetésrol.
Nem állítható bizonyosan az összefüggés - szélsoségesek mindig vannak,
de taktikailag a merényletek túl jól jöttek Gyurcsánynak hatalma
megerosítése érdekében,
attól függetlenül, hogy a rezsim kiszolgálói vagy ellenzoi állnak mögötte.

Gyurcsány Ferenc az ellenzék mozgásterét is beszukítette.
Zseniálisnak mondható taktikával a szélsoséges - valójában radikális -
elégedetlenségek
megnyilvánulását sikerült összemosni a Szövetségesek (Fidesz és
szövetségesei) tevékenységével.
Ez kivette a szövetségesek kezébol a kezdeményezést 2006 októberében és
meggátolta
az elorehozott választások utcai kikényszerítését, sztrájkokkal, utcai
tüntetésekkel.
Ez idot adott Gyurcsánynak az erok további koncentrációjára, megerosödésére,
a gazdasági újraelosztási rendszer teljes maga alá gyurésével a 2007-es
esztendoben.

A Szövetségesek mozgástere a civil hatalomváltásra korlátozódhat.
A beszukült mozgástérben azonban a Szövetségesek képesek voltak egy
anti-gyurcsányista
platform létrehozására, amely lassan eléri a 2006 oszi tüntetések
kényszeríto politikai erejét.
Ez 2007 decemberére jól körülhatárolható szervezetekbol áll, melyek
civil tagja a LIGA,
politikai tagja a Szövetség,
gazdasági oldalon a MKIK és az MGYOSZ áll.
Az anti-Gyurcsány platformot jól láthatóan
a gazdasági lehetoségek,
gazdasági mozgásterek és
a gazdasági források szukítése, szukülése kovácsolta egybe.

A platform ideológiai alapú: az autoriter - kvázi diktatúra - elleni
összefogásról van szó.

Gyurcsány Ferenc az önkormányzati rendszer átalakításával, az Önkormányzatok
forrásainak
központosítását teremtette meg.
A 2006. október 1-én elszenvedett vereség után a forrásszukítés taktikája
mellett döntött.

Lampert Mónika és azt követoen Bajnai Gordon ennek a feladatnak a
végrehajtói.

A rendszer antidemokratikus voltának ez a legjobb bizonyítéka, hiszen az
Alkotmánybíróság
(AB) 2007. novemberi határozatában szólított fel a megyei önkormányzatok
mozgásterének
visszaállítására, ezt azonban a Gyurcsány-rezsim egyszeruen figyelmen kívül
hagyta:
a 2008-as évre nem irányzott elo költségvetési forrást a hivatali
muködtetésre
- azaz közvetlen, egyértelmu bizonyítékát adta,
hogy a Gyurcsány-rezsim nem akarja betartani az alkotmányos kereteket.

Gyurcsány hatalomgyakorlási módszerének az egyik legfontosabb területe,
ha nem a legfontosabb módszere
- a civil társadalom megfélemlítése.
Ennek eszköze az egzisztenciális problémákkal való folyamatos fenyegetés.

Ennek elso lépése a
2002-ben a 23 millió románnal való riogatás, amely Lengyel László egyik
írása szerint az életmód-dicsekvésre, az életmód féltésre alapozódott.
2004-ben a kettos állampolgárságról szóló népszavazás a következo állomás
volt ebben a játszmában.

A végso döfést azonban a 2006. oszi kormányellenes tüntetések vérbefojtása
és a
2006 és 2007-ben a lakossági adósságspirál kialakítása és
2008 januárjában a forint zuhanórepülése együttesen adta meg.

A civil társadalmat teljesen sikerült megfélemlíteni:
a sztrájkok támogatása egzisztenciális okokból csekély,
az utcai megmozdulások, a titkosszolgálati provokációk és a rendorség
többször bebizonyosult törvénytelen magatartása miatt együttesen
elképzelhetetlenek már spontán módon.

A Gyurcsány rezsim támogatói háttere

A Gyurcsány rezsim alapját négy fo érdekcsoport képzi:

(1) kelet-európai üzleti-titkosszolgálati háttér;
(2) magyarországi nagyvállalkozók;
(3) magyar szervezett bunözés;
(4) nemzetközi befektetoi kör.

Magyarország gazdasági fejlodésének akadályozása a szlovák és román
titkosszolgálatok
egyik kiemelt feladata 1995 óta.
Az 1998 és 2004 között elindult fejlodés leginkább a szlovák politikai
vezetést és a kapcsolódó
volt szovjet titkosszolgálati üzleti network-t veszélyeztette.

Az Orbán-kormány által felvállalt "európa gazdasági közepe" program
veszélyeztette
a KGB hálózatán keresztül muködo orosz kelet-európai terjeszkedést,
mivel egyértelmu és visszafordíthatatlan nyugati orientációt alakított volna
ki.
A magára találó magyar gazdaság a szlovák államot közvetlenül
veszélyeztette, a román államot közvetve.
Mindkét államnak szüksége volt idore ledolgozni a gazdasági hátrányt.

Ezért minden segítséget - pénzügyi, politikai és gazdasági - megadtak a
Gyurcsányt támogató
Apró-klánnak.

Emlékezzünk arra, ahogy a szlovák titkosszolgálat nyilatkozataival támogatta
Gyurcsányék 2006-os kampányát, illetve emlékezzünk a K&H ügy román szálaira.

A gyurcsányi hatalomátvétel annak volt eredménye, hogy a támogatók
Medgyessyvel nem látták biztosítva,


hogy 2006-ban meg tudja tartani a parlamentben 30% fölötti pozícióját az
MSZP.
A Szövetségesek 2/3 fölötti gyozelme a politikai rendszer stabillá válását
jelentette volna
Magyarországon, az ország politikai újra egyesítését és gazdasági
struktúraváltást.

A külföldi titkosszolgálati háttéren túl magyarországi nagyvállalkozók
támogatták a Gyurcsány-rendszer megerosödését.

Számukra a Szövetségesek hatalomra kerülése
az állami források megszunését és
a valódi versenyhelyzetben vagyonvesztést jelentettek volna.

Ennek jó példája a Wallis és a többi a szocialistákhoz kötheto vállalkozás
2000 és 2006 közötti mérlegeredményei.

Jól látható ezekben a kimutatásokban, hogy a 2003-tól jelentosen
megnövekednek ezeknek a cégeknek a bevételei.
A nagyvállalkozói csoport ezalatt az öt év alatt teljes egészében leszívta
az állam tartalékait.

A nagyvállalkozói kör kezébe került minden, ami pénzt hozhat az államon
belül:
ez alól e percig a közlekedés, az adó, az egészségügy és a rendorség a
kivétel.

A tulajdonosi kör az orosz titkosszolgálat fedo szervein keresztül szlovák,
román és magyar
volt titkosszolgálati rendorségi tisztek, illetve a magyar kormánypártok
tagjai.

Ki kell emelni, hogy a befektetési alapokon keresztüli tulajdonolás
(ingatlanok, gáz és olajipar, logisztika és végül most az egészségügy)
egyfajta biztosítékként muködik Gyurcsány Ferenc kezében.

A politikai hatalom és a magyar titkosszolgálati és rendori felsovezetoi
kapcsolatokon
keresztül kiépült magyar maffia közös vállalkozásában az a gazdasági
rendszer,
mely az állami forrásokon keresztül próbálja tisztára mosni az olaj- és
kábítószer jövedelmeket.

A Gyurcsány rezsim fenntartásában a politikai vezetésen kívül a jelenlegi
rendori felsovezetés a leginkább érdekelt.

A mai magyar rendori vezetés - néhány kivételtol eltekintve - a magyar
titkosszolgálati network embereibol áll.

Ezek legtöbbje nagy értéku buncselekményekkel komoly vagyonokra tett szert
- vám- és kábítószerügyek -,
és ezeket off shore cégeken,
befektetési alapokon keresztül részvényekben, itthon fektette be cégekbe.

A rendorség kézben tartását ezért ezek a maffiához közel álló szolgálati és
rendorségi fotisztek végzik el.

Ezt a legtöbb, valamit magára adó nyugati szolgálati, korrupcióellenes és
politikai elemzés leírja.

(Emlékezzünk azokra a kijelentésekre: a maffia beépült a politikába, a
maffia beépült a rendorségbe...)

Az elemzések szerint Magyarországon a jelenlévo kelet-európai maffiatoke
kifehérítésére tett kísérletnek lehetünk tanúi a Gyurcsány-rezsim alatt:
az EU-pénzeken keresztül kívánják kelet-európai bunözok tisztára mosni
olaj-, drog-, fegyver- és embercsempészetbol, emberkereskedelembol származó
pénzeiket.

Ehhez a Bajnai Gordon vezette minisztérium hozzáállása kiváló lehetoséget
biztosít.

Ennek egyik látványos megjelenési formája a Zuschlag-ügy és ezért folyik be
lassan a gazdaságba az EU-pénz.

A gyurcsányi rezsim tulajdonképpen bizonyos szempontból a kelet-európai volt
titkosszolgálati
network fedoszervének tekintheto.

Ezért volt kulcsfontosságú Laborc Sándor kinevezése,
hiszen o az egyetlen, aki a teljes hálózatot személyesen ismeri
(szlovák, román, bolgár és orosz, kínai csoportokat).

A nemzetközi befektetoi kör adja az egyik leglényegesebb támogatást a
Gyurcsány-rezsim részére.
A befektetok személyéhez való kötése Gyurcsány egyik hosszú távú célja volt
2007-ben.
Az osztogatás során felvett állami kölcsönöket a kölcsönt adók cégein
keresztül égette el.
Ugyanakkor a kölcsönök visszafizetésére garanciát vállalt, hozzákötötte
magát a visszafizetéshez
és ezzel zsarolja az adósságfinanszírozókat.
(Politikai változás esetén az új kormánynak - a törvénytelenségek miatt
- lehetosége lehet, lesz bizonyos adósságok szanálására, vagy
átütemezésére.)

Az egészségügy privatizációja a végso lépés a Gyurcsány-rezsim kezében:
a londoni klub befektetoi körének, illetve egészen pontosan a személyéhez
kapcsolódó network-hoz kötése
- az államadósságot finanszírozó magán befektetok számára teszik lehetové az
egészségügy privatizációját
- EBRD, saját személyes lekötelezettjei, jelenlegi rendorségi, szolgálati
vezetok és fohivatalnokok
off shore cégeken keresztül, MSZOSZ, ÉT, stb.
A tulajdonképpeni cél bebetonozni a hálózatot,
visszafordíthatatlanná tenni a folyamatokat és a társadalmi mobilitást
befagyasztani.

A gyurcsányizmus hatalmi eszköztára

A Gyurcsány-rezsim három fo eszközre számíthat:
(1) a média;
(2) rendorség;
(3) a magyarországi lakossági bankok, pénzügyi alapok.

A rendszer fenntartásához és radikalizálásához ezt a három hatalmi tényezot
a gyurcsányi network teljesen maga alá gyurte.

A médiában 70%-os túlsúllyal rendelkezik a Gyurcsányt támogató network.
A gyurcsányi rendszert kiszolgáló média folyamatos állami támogatást kap és
ezt megszolgálandó
teljesíti az igényeket.

A média legyurésének legjobb példája, az RTL Klub és a TV2 esete
- mindkét csatorna engedélyét enyhén szólva is vitatható módon
hosszabbították meg
és törvényileg akadályozzák a digitális musorszórás bevezetését,
fenntartva a két csatorna 70% feletti - azaz gyakorlatilag teljes -
monopóliumát.

Cserébe ezek a cégek a reklámlehetoségeket és a híreket a gyurcsányi network
igényének
megfeleloen szállítják.

A hatalmi ágak közül a rendorség megszerzése ment talán a legsimábban.
A rendorség gyakorlatilag mára a magyar maffia fedoszerve.
A felso vezetok - kevés kivétellel - a Gyurcsányi network-hoz tartoznak.
A rendorség állományának 15-30%-a folyamatosan buncselekményekbol tartja el
magát és családját
az egzisztenciális kiszolgáltatottság miatt.
Ezeket a vezetés megbocsátható stikliknek tartja, ezzel zsarolva oket.
A rendorségi vezetés képtelen felszámolni az illegális piacokat a Fovárosban
(ilyen a budapesti belvárosban három is muködik) - vajon miért?

A rendorség ezért nem a demokratikus rendszer - az EU és a Magyar
Alkotmány - védelmezoje,
hanem a rezsim egyik leghívebb kiszolgálója.
Ennek oka a törvényi szabályozás és a magyar igazságszolgáltatás elképeszto
állapota:
egy munkaügyi ítéletre akár 2-4 évet is várni kell, illetve a bírósági
ügyekben sok esetben
kifogásolható az eljárás korrektsége, például a Postabank ügyben.

A jelenlegi rendszer legfontosabb támogatói a lakossági bankok.

A személyi illetve fedezeti hiteleket politikai megrendelésre adják ki a
leheto legenyhébb feltételekkel.

A hitelekbol keletkezo veszteségeket a bankok az állampapírokon keresztül,
illetve a vállalkozók
finanszírozásán és néhány vitatható elszámoláson keresztül hozzák be.
A bankrendszer ezáltal tulajdonképpen finanszírozza a gyurcsányi rezsim
muködését,
hiszen a létrehozott lakossági adósságspirált fenntartja,
annak ellenére, hogy veszteséges a lakossági üzletág.
A muködés során azonban extraprofitok is keletkeznek, ilyen például az
állampapír üzlet
(az államadósság finanszírozása).
Ez akkora haszonnal jár, hogy finanszírozhatják a kormány muködését a
lakosságon keresztül.

Válságtünetek

A gyurcsányi rendszer 2007 végére stabillá vált, ugyanakkor elidegenedett a
társadalomtól.
Elérte azt a pontot, ahonnan nincs visszatérés az eredeti rendszerhez, a
rendszerváltás rendszeréhez.
Meglátásom szerint két út van:
(1) a rendszer összeomlik;
(2) a rendszer megszilárdul.

Az elso esetben két forgatókönyv létezik: a Szövetségesek kiharcolják az
elorehozott választásokat
2008-ban, hogy 2009 májusában az EU választásokkal együtt meg lehessen
tartani.
Ez a jobb forgatókönyv.

A rosszabbik, hogy a network végrehajt egy látszatváltást.
Szóba kevés ember jöhet, talán Bokros Lajos, illetve a gazdaságól
elobányászott,
varázslónak beállított középszintu network tagok.

Közepesen rossz forgatókönyv ebben az esetben Szili, Hiller és az 57-ek.

Ebben az esetben az MSZP egyik platformja "megcsinálja" a népszavazás után
(2008. március)
a valódi váltást, és 2010-ben 25 és 35% között sikerül átmenteni a pártot,
míg a network az SZDSZ-szel együtt háttérbe húzódik.

A második esetben - a rendszer megszilárdítása esetén - nagyon komoly
kivándorlási
hullám fog megindulni 2010 és 2011 környékén - akár csak 1956-ban.

Amennyiben a Szövetségesek nem tudják kieroszakolni a választásokat vagy egy
teljes 2/3 feletti gyozelmet vizionálni, elore jelezni és 2010-re ezt
végrehajtani,
akkor a magyar 25 és 45 év közötti többnyelvu muszaki és gazdasági
értelmiség kivándorol.

Számítani lehet ketto- és háromszázezer közötti magasan képzett magyar
munkavállaló kivándorlására.

Ez esetben a magyar gazdaság teljesen tönkremegy és ez az EU
versenyképességét megroppantja.

Az utóbbi forgatókönyv Gyurcsány hatalomban maradását vagy a hatalom
környékén maradását eredményezi.

Ez utóbbi forgatókönyv elsosorban a szlovák, szerb, román és orosz
titkosszolgálatok
által támogatott forgatókönyv.

Ez az egyik fo menekülési lehetosége Gyurcsánynak.
Ez esetben alkupozícióját kihasználva az oroszoknak játssza át a Kárpát
medencét, Ukrajnát és a Kelet-Balkánt.

Az egészségügyi privatizáció valódi célja

A magyar egészségügyi privatizációs törvény lehetoséget biztosít a pénzek
OECD országokba való befektetésére. Ezek között az országok között olyan
régi jól muködo "demokráciák" vannak, mint Oroszország.
A jelenleg kiépítés alatt álló déli gázvezeték-rendszerbe való befektetés
látszik a legbiztonságosabbnak
a regnáló elit számára.
A Kékáramlat vs. Nabucco vitában egyértelmuen lehet látni:
a magyar neoliberális elit az orosz vonalat támogatja.
Meg nem erosített hírek szerint, ahogy Schröder az északi, úgy Gyurcsány a
déli orosz rendszer vezetoje lesz.
A magyar egészségbiztosítási pénzek befektetése a Kékáramlat-ba azt
eredményezi,
hogy Magyarország egészségügyi bevételei orosz felügyelet alá kerülnek
és a Gyurcsányi network ellenorzése megmarad.
Ezzel olyan zsarolási pozíciókhoz jut a network,
amely alkalmas a hatalmuk részbeni átmentésére a gazdaságba,
illetve a felelosségre vonás elkerülésére, a Szövetségesek teljes gyozelme
esetén is.

A magyar helyzet veszélyei

Jelen pillanatban úgy látszik, hogy az EU sorsa (és ezzel az USA sorsa is)
Magyarországon is áll vagy bukik.
A vezeto amerikai és európai politikai körök nem ismerték fel a válság
mintázatot,
mivel az Irak - Irán és az elnökválasztás, illetve a kialakult pénzügyi
válságprobléma körében körbejárnak.
A Demokrata Párt a Ház megnyerésével van elfoglalva, míg a Fehér Ház az
Izrael által kiprovokált
iraki háború problémáit igyekszik orvosolni.

Az EU a szociális és gazdasági válsággal van elfoglalva.

A létrejött probléma sokban hasonlít a dél-amerikai és afrikai államokban
feltalálható válság mintázatokra.
A befektetési társaságok - IMF és EBRD - által generált problémák
kormányválságokhoz vezetnek,
amelyekben a rendpárti hatalmon lévo neoliberális - valójában libertin -
elit a társadalom ellenére kormányozza az országot.

A választások - a választási csalások és az Alkotmány figyelmen kívül
hagyása miatt
- lényegében nem változtatják meg a politikai erotereket.

A gyurcsányi network által használt módszertan sokban hasonlít a
dél-amerikai politikai
rendszerek viselkedési módszerére.

A helyzet több mint veszélyes.

A gyurcsányi csoport - network - gyozelme esetén a keleti hatalmak kezébe
kerül az EU
legfontosabb kereskedelmi folyosóinak ellenorzése.
A kisantant országai és a Gyurcsány-rezsim együttesen képesek lesznek az EU
kereskedelmét
átjátszani az orosz partnernek, és megszületik az orosz eurázsiai
kereskedelmi birodalom,
amelynek egyik központi elosztója lesz a Kárpát-medence.

Végkövetkeztetések

A Gyurcsány Ferenc által kiépített rendszer nem demokrácia.
A rendszer azért nem totalitárius diktatúra, mert az igazságszolgáltatás
minden ágát
még nem volt képes bekebelezni.
Jelenleg a bíróság polgári ügyekkel foglalkozó része viszonylagos
függetlenséget mondhat magáénak.
Ez azonban csak a következo választásokig maradhat fenn,
mert nagyjából ebben az idoben - 2011 - éri el a szociális válság a
felso-középosztályt.
Ekkor a jogállamiság teljesen megszunik és egy a Milosevics Szerbiájához
hasonló,
nyitott határral rendelkezo diktatúra alakulhat ki.

A politikai rendszer hasonlóan zavarossá válhat, mint az olasz politikai
rendszer a '60-as, '70-es években.

A rezsimnek már nincs veszteni valója, az elkövetett cselekményeik miatt egy
új rendszerváltás
esetén mindenképpen felelniük kell.
Jelenleg ezért a félelem irányít: a network fél a felelosségre vonástól.
Ezért az idohúzásában érdekelt.
Reménykedik, hogy valamely idopontban lesz alkalma saját magát átmenteni
vagy a gyoztes
oldalon pozícióban maradni.
A rezsim kiszolgálói közül az un. balliberális értelmiség és a rendori felso
vezetés az,
amely a végsokig ki fog tartani a rezsim mellett.
Ezért nem várható a törvényes hatalomátadás még 2010-ben sem.
Valami hasonlóval fognak próbálkozni, mint 1989-ben:
elore beépülnek a Szövetségesek közé és a nemzeti összefogás égisze alatt az
átmeneti
idoszakban biztosítani kívánják befektetéseik védelmét.
A rendorség akár törvénytelen eszközökkel is fenn fogja tartani
- fenntartja - Gyurcsány hatalmát és biztosítani fogja a pénzek
kimenekítését.

A magyar Alkotmányban meg vannak a lehetoségek a helyzet kezelésére
- Köztársasági Elnök felszólíthatja az országot az Alkotmány 2§/3 értelmében
az ellenállásra.
A maffiamódszereket használó rezsim által megfélemlített közjogi méltóságok
egyike
sem meri felvállalni ezt a lépést, mert ez beismerése volna a saját
tevékenységük kudarcának.
A hivatalnoki réteg illetve a rendorség nem fog közbelépni.

Lehetséges forgatókönyvek

Mindezek ellenére a helyzet nem reménytelen.

A lakosság türelme kezd elfogyni, mert a közüzemi számlák a fogyasztói
kosárban lassan túllépik
az 50%-os lélektani határt.

Ma Budapesten egy átlagos dolgozó fizetése 12%-át fizeti ki azért,
hogy elmenjen dolgozni és 55%-át azért, hogy legyen víz, villany és futés.

Ez a helyzet társadalmi robbanással fenyeget.

Ennek kezelésére a Gyurcsány-rezsimnek láthatóan nincs és nem lehet
forgatókönyve.

A Szövetségeseket láthatóan azzal zsarolják, hogy ez könnyen elsöpörheti a
teljes politikai elitet.
Ebben bevetik a teljes közvélemény-kutatást és minden rendelkezésre álló
eszközt.
A közvélemény-kutatások jelenleg óriási bizalomhiányt mutatnak a politikai
elittel szemben.
A helyzet az, hogy nem azonos okokból, - bár ezt megpróbálják elhitetni a
rezsim kiszolgálói
- nagy az elégedetlenség.

Ez nagyon fontos!

A Szövetségesek támogatása a kormánnyal szembeni tevékenységükben jelenleg
78% fölötti,
tehát 2007-i mérések alapján a társadalom a rezsim ellen és a Szövetségesek
mellett van.

Akkor miért az elégedetlenség?

Mert a választók nem értik, hogy miért nem "tesz valamit a FIDESZ".

Lakossági szempontból minden nap a jelenlegi rezsim alatt további szenvedés
és további kín, reménytelenség.
Ezzel szemben politikailag bele kell fojtani a gyurcsányi rezsim
diktatúráját a saját szennyébe.

Az elkövetkezok ezekbol az alapelvekbol kiindulva levezethetok.

Három valódi alternatívával rendelkeznek a Szövetségesek:

- A Köztársasági Elnök a jogállamiság megszunésének veszélye miatt felmenti
Gyurcsány Ferencet
esküjének megszegése okán, mivel az egészségbiztosítási törvényt nem
hajlandók népszavazási kontroll alá vetni.
Erre lehetosége van.
Ezt nemzetközi visszhangja miatt szintén lehetetlen lenne kimagyarázni.
Ez egy "nemzeti egységkormány" megalakulását feltételezi.
Ez az egyik legvalószínutlenebb forgatókönyv.

- A gyoztes, nagyarányú népszavazási részvétel után visszaadják a Szövetség
tagjai a képviseloi mandátumokat.
Ebben az esetben elorehozott választások lesznek, még osszel.
A kormány ezt nem tudja kimagyarázni sem nemzetközileg, sem itthon.
Ez a közvélemény-kutatási adatokat ismerve 90% fölötti támogatást
eredményezne.
Talán ez járna a legkisebb társadalmi megrázkódtatással.
Ennek közepes valószínusége van.

- A Szövetségesek megpróbálják négyszer megverni 24 hónap alatt a Gyurcsány
rezsimet
a választásokon, népszavazáson.
Ez a Szövetségesek számára a legkockázatosabb út.
Ennek a forgatókönyvnek az oka: a társadalmi krízis elkerülésének vágya.
Megpróbálják a Szövetségesek megfojtani a MSZP-SZDSZ-MDF által kialakított
rendszert.
Siker esetén a rendszerváltás libertariánus (szabados - ököljogon alapuló)
rendszere megszunik
és egy teljesen új nemzeti politikai rendszer alakul ki.
Ez utóbbi a teljes megsemmisítésbe taszítaná a jelenlegi politikai
rendszert,
a támogatóit és a pénzügyi háttérfinanszírozókat.

A két utóbbi változat az, amely elfogadható és nem biztosítana menekülo utat
az gyurcsányi network-nek.
Ezt látta át Orbán Viktor és a tanácsadói háttere, amikor a népszavazási
kezdeményezést megindították.
A Gyurcsány mögött álló politikai elemzok és a rezsim kiszolgálói ezért
próbálták akadályozni a népszavazást.
Az MSZP párttagoknak egyetlen lehetosége van a menekülésre,
idoben kiszállni valahol a 10-15%-os támogatottság környékén.

Befejezésül

A posztmodern korban a háború eszköze a gazdaság, Joseph Stiglitz szerint.
A gazdaság az, amely meghatározza a társadalmat.
A valódi fegyveres konfliktusok nem mások, mint a gazdasági rendszereken
kívül esoket
bekényszeríteni a gazdasági háborúba.

Magyarországon egy gazdasági eszközökkel vívott polgárháború folyik.

Az MSZP-SZDSZ által folytatott gazdasági polgárháború - háború az ország
ellen - a végéhez közeledik.
Hasonlót átélt már a társadalom az 1950-es években, az akkor hasonló
módszereket használó
kommunista rezsim hat év után fulladt bele a muködésképtelenségbe.
A vázolt forgatókönyvek közül az utolsó esetben az MSZP-SZDSZ
konglomerátumot
a teljes megsemmisülés fenyegeti.

Ez a végét jelenti az 1949-ben létre jött és 1956-ban, 1989-ben megreformált
államkapitalista
<state capitalism> autokratikus államrendnek.

A kérdés az, hogy mikor veszi észre az MSZP-SZDSZ, hogy ki kell szállni a
hintából
és lesz-e elég bátorsága hozzá a képviseloknek?

És a legnagyobb kérdés: van-e elég kitartás a társadalomban megvívni
a modern kori szabadságharcát, polgárháborúját a 60 éves diktatúra ellen,
melyben csak négy éven keresztül volt remény.
 
 
0 komment , kategória:  Általános  
Címkék: államkapitalista, titkosszolgálati, alkotmánybíróság, visszaállítására, elégedetlenséget, gazdaságpolitika, magántulajdonúak, antidemokratikus, erokoncentrációt, koncentrációjára, felgyorsításának, legkockázatosabb, korrupcióellenes, mérlegeredményei, elégedetlenségek, megnyilvánulását, körülhatárolható, kikényszerítését, megszilárdította, visszafizetéshez, struktúraváltást, visszafizetésére, tevékenységükben, nyilatkozataival, meghatározhatóak, nagyvállalkozói, tulajdonképpeni, hatalomváltásra, titkosszolgálat, kiszolgáltatott, forgatókönyvnek, szabadságharcát, lekötelezettjei, polgárháborúját, vállalkozásában, újraelosztástól, politikai helyzet, 1989-es politikai, hosszú esztendo, politikai paletta, nagyon fontos, majdnem diktatúra, 2007-es évben, politikai csatározások, saját családi, idoszak alatt, gyucsányi network, körhöz csatlakoztak, helyi szocialista, olyan átfogó, kézben való, politikai struktúra, Freund Tamás, Tamas, Experimental Medicine, Hungarian Academy, Gyurcsány Ferenc, Juan Domingo Peron, Hiller István, Lampert Mónika, Bajnai Gordon, Lengyel László, Laborc Sándor, Bokros Lajos, Demokrata Párt, Fehér Ház, Milosevics Szerbiájához, Köztársasági Elnök, Gyurcsány Ferencet, Orbán Viktor, Joseph Stiglitz,
Új komment
Kérjük adja meg a TVN.HU rendszeréhez tartozó felhasználónevét és jelszavát.
Csak regisztrált felhasználók írhatnak kommentet,
amennyiben még nem rendelkezik TVN.HU hozzáféréssel: Klikk ide!
Felhasználónév:
Jelszó:
Kérem írja be a baloldalon látható számot!
Szöveg:  
 
Betűk: Félkövér Dőlt Kiemelés   Kép: Képbeszúrás   Link: Beszúrás

Mérges Király Szomorú Kiabál Mosoly Kacsintás haha hihi bibibi angyalka ohh... ... buli van... na ki a király? puszika draga baratom... hát ezt nem hiszem el haha-hehe-hihi i love you lol.. nagyon morcika... maga a devil pc-man vagyok peace satanka tuzeske lassan alvas kaos :) bloaoa merges miki idiota .... sir puszika
 
 
Félkövér: [b] Félkövér szöveg [/b]
Dőlt: [i] Dőlt szöveg [/i]
Kiemelés: [c] Kiemelt szöveg [/c]
Képbeszúrás: [kep] http://...../kep.gif [/kep]
Linkbeszúrás: [link] http://tvn.hu [/link]
ReceptBázis
Bulgur gombával és csikemellel...
Epres túrótorta
Mákos-almás süti
Lazac édesköményes-citromos rizottóval
Részeges nyúl
Sült hekk
Zöldséges, tepsis krumpli
Cukkinis, padlizsános egytálétel
Pirított gomba sárgarépával
Sajttal töltött gomba
még több recept
Tudjátok ?
Belétünk a Sárkány évébe, béke vagy nagyobb háború vár ránk?
Még zöld a chili paprikám, ha beviszem a lakásba tovább fejlődik?
Tényleg hasznos gyógynövény a csalán?
Mi a teendő a novemberi Rododendron bimbóval?
Az álmoknak valóban van jelentése?
még több kérdés
Blog Címkék
Albert Einsteinről  Kerüld el az evangélium örömén...  s immár én is felragyogva, ért...  210 éve született a SZÓZAT meg...  Neked tudnod kell  Paul David Tripp Április 19  Facebookon kaptam  Sose bánj semmit  Mindig jusson idő nevetni  Paul David Tripp Április 20  Facebookon kaptam  Irgalom és ítélet  Png csokor  Elköszönt  Facebookon kaptam  Próbálj meg ...  Próbálj meg ...  A nemzeti hovatartozás kulturá...  Kellemes délutánt kívánok  Osváth Erzsébet - Gólya a réte...  Adakozás  Ami embereknek lehetetlen, az...  Albert Einsteinről  Facebookon kaptam  Ne kapaszkodj magasabbra,  Kaffka_Margit  Adakozás  Nem méltó hozzád  Neked tudnod kell  Varga János Veniam - Fontos sz...  Hazára minden embernek szükség...  Szabolcska Mihály – Ákác...  Éretlen vers  Facebookon kaptam  Egy maradéktalanul uralt világ  Csak a fogyatkozás látható  Reggel van  Szép estét  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Irgalom és ítélet  Akik bántanak téged  Irgalom és ítélet  Próbálj meg ...  Segítsük barátainkat, hogy meg...  Mi lenne ha  Png férfi  Soha ne kedvezz...  Png nő  Alázat  A sors  Adakozás  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Szép estét kedves látogatóimna...  Garai Gábor - Takarítás  Irgalom és ítélet  Facebookon kaptam  Hogy lehet megtartani  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  Leonardo da Vinci gondolata  Akik bántanak téged  Facebookon kaptam Cs Ildikótól  Akarat  Mi lenne ha  Örülök, hogy látlak!  Osváth Erzsébet - Gólya a réte...  Facebookon kaptam  Facebookon kaptam  képre írva  Egy maradéktalanul uralt világ  Png rózsa csokor  Szép estét kedves látogatóimna...  Egy hatékony szolga  Alázat  Adakozás  Facebookon kaptam  Sokan azt tartják  Őrizkednünk kell...  Jó reggelt, jó napot mindenkin...  Miért nem menti meg Jézus a jó...  Png telefon  Akarat  Akarat  Facebookon kaptam  Reggel van  Nagyi telefonál  Szép estét kedves látogatóimna...  Kerüld el az evangélium örömén...  Facebookon kaptam Cs Ildikótó...  Facebookon kaptam  Akarat  Szép estét kedves látogatóimna...  Esti kép  Nem számIt  Idő  Minden harmadik... 
Bejegyzés Címkék
politikai helyzet, 1989-es politikai, hosszú esztendo, politikai paletta, nagyon fontos, majdnem diktatúra, 2007-es évben, politikai csatározások, saját családi, idoszak alatt, gyucsányi network, körhöz csatlakoztak, helyi szocialista, olyan átfogó, kézben való, politikai struktúra, média megjelenések, állam túlzott, példa annál, olasz fasizmussal, fasiszta modell, szociális gondoskodáson, második ciklusában, termelo komplexumok, társadalmi pénzek, társadalmi ellenorzés, nagy cégek, pozíció halmozásával, államosított vállalatokat, állami eszközöket, különbségek azonban, peroni gazdaságpolitika, lépésben kerültek, állami kölcsönök, prosperáló gazdaságot, kiszolgáltatott elszegényedett, rétegek egymással, önfinanszírozó szuk, kiszolgáltatott rétegek, folyamatosan növekvo, csökkeno vásárló, szegény rétegek, központi támogatásokért, jelenlegi struktúrában, cégek elképeszto, állami bevételek, bonyolítók 12%-os, fejlesztési munkákat, számlázáskor 100%-os, mozgásterek szukítése, demokrácia politikai, rezsim mindenki, minimálisra csökkentette, források ellenorzése, tulajdonképpeni kormányzó, december körül, források elzárásával, rezsim kiszolgálói, ellenzék mozgásterét, szövetségesek kezébol, kezdeményezést 2006, elorehozott választások, erok további, gazdasági újraelosztási, civil hatalomváltásra, beszukült mozgástérben, 2006 oszi, anti-Gyurcsány platformot, gazdasági lehetoségek, gazdasági források, platform ideológiai, önkormányzati rendszer, forrásszukítés taktikája, rendszer antidemokratikus, legjobb bizonyítéka, megyei önkormányzatok, 2008-as évre, alkotmányos kereteket, egyik legfontosabb, legfontosabb módszere, civil társadalom, egzisztenciális problémákkal, életmód féltésre, kettos állampolgárságról, következo állomás, végso döfést, lakossági adósságspirál, forint zuhanórepülése, civil társadalmat, sztrájkok támogatása, utcai megmozdulások, titkosszolgálati provokációk, szlovák politikai, magára találó, szlovák államot, román államot, gazdasági hátrányt, szlovák titkosszolgálat, gyurcsányi hatalomátvétel, politikai rendszer, ország politikai, , ,
2024.03 2024. április 2024.05
HétKedSzeCsüPénSzoVas
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Blog kereső


Bejegyzések
ma: 0 db bejegyzés
e hónap: 0 db bejegyzés
e év: 0 db bejegyzés
Összes: 64003 db bejegyzés
Kategóriák
 
Keresés
 

bejegyzések címeiben
bejegyzésekben

Archívum
 
Látogatók száma
 
  • Ma: 3065
  • e Hét: 17295
  • e Hónap: 28406
  • e Év: 181902
Szótár
 




Blogok, Videótár, Szótár, Ki Ne Hagyd!, Fecsegj, Tudjátok?, Receptek, Egészség, Praktikák, Jótékony hatások, Házilag, Versek,
© 2002-2024 TVN.HU Kft.